Hallelujah!

Här sitter ja själv en lördags kväll, hör regnet droppa mot taket......å ja drömmer mig bort! Låååångt bort, där inga bekymmer finns,ingen oro, ingen ångest, ingen dålig självkänsla. Underbara väld som tyvärr inte kan existera.

Tack alla männsikor som har gjort dessa fina låtar som får en berörd. Så berörd att man börja gråta, håret reser sig på armarna man ryser...blir iskall å tänker wooow TACK!
En låt som man tänker på varje morgon när det är jobbigt å kliva upp....den som får en att fortsätta kämpa. å för en stund försvinna iväg till sin "värld"

Usch det kommer även upp dedär svåra minnen som ja inte kan prata om å det tog nästan 15 år för mig att orkar berätta för min bästa tjejkompis.....efter det kändes det som en sten lättade. Hon förstod varför ja har försökt fly från vissa grejer i mitt liv när hon har vart med. Var inte lätt för henne att förstå varför ja betedde mig så konstigt i "vanliga ssituationer" men för mig var det en kamp, en kamp om att ja ville berätta men inte kunde. Det gick bara inte, ja anklagade mig själv så mkt fast jag vet nu att det inte är mitt fel. Det har aldrig vart mitt fel att detta hände.
Känns så skönt att skriva det.....DET VAR ALDRIG MITT FEL! I sommras gjorde ja en av de största stegen i mitt liv, ja åkte dit! Tidigare har ja bara kommit med flera dumma bortförklarningar för ja orkade inte väcka minnerna upp till liv igen, även om dem kommer följa mig hela livet så känns det så mkt bättre att Mimmi vet å att ja kan prata med min mor om det precis när som helst. Efter ja var där så kändes det så mycket lättare....ett steg framåt, två steg framåt när ja berättade det för mimmi. Detta ska gå bra.....ja har fixat detta tidiagre å ja vet att ja kommer att vara lite udda i vissa situationer men ja jobbar på dem.

TACK till världens Bästa vän Mimmi.......tack för att du är enormnt bra vän å lyssnare. Jag kan inte begära mer, du är BÄST! Jag vill inte att du flyttar men jag vet att du vill detta och det får mig att bli så glad. Du förtjänar det bästa å vara lycklig. Du ska ju ialf inte till andra sida jorden......ja kan fortfarande lyfta på telefonen mitt i natten utan å behöva tänka på om det är natt eller dag. Jag kan ringa närsomhelst, komma å hälsa på det går med utan att behöva betala 22.000 kr för en biljett. Så avståndet det är inget, känns som du alltid kommer vara här endå hela tiden hos mig.

Å tack Calle Kristiansson från Idol......första gången du satte dig på din stol å började spela tappade ja hakan, du berörde mig verkligen. Var har du vart hela tiden, varför har ingen upptäckt dig tidigare.... O my lord....du rockar!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fan vad jag är stolt över dig! Du är starkare än någon annan jag känner, du reser dig hela tiden. Även om jag flyttar kommer jag alltid vara nära, det vet du. Yesbox, Calle är bäst! Puss

2009-10-04 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0