Dume faaan!

Ja nu undrar ni säkert vem ja ska snacka skit om men här blir det inget sånt. Utan den som är ett dume fan ä JAG. Ni ska få veta en klantig sak som ja gjorde men ja ångrar inget. Idag var ja i stallet och grejade med hästen min...som äntligen ska bli min. Det är kanon. Men ialf, till saken. Frida orkade inte rida och vi bestämde oss för att lonjera. Jag sadlade och allting och kände hur det kröp i hela kroppen...tänkte tyst för mig själv, ska ja rida? Neej säger halva hjärna medans den andra halva försöker övertala den andra att ge med sig, till slut lyckades det. Ja kollade in Tess ögon och lonjerade henne tills hon blev lite trött, hästen hade ju inte vart riden på en vecka.
Så ja gick fram å klappade henne och sa te frida ge mig hjälmen hon kollade bara på mig. Nu ska ja RIDA, det är sant. Jag satt där i sadeln och kände att här hör jag hemma, äntligen! Tess kände av att det var jag men hon var så snäll endå å en pärla.......dendär hästen är magisk. Tack Tess för att ja fick le och känna glädje igen. Man ska inte tänka på vad som kunde ske, utan leva i nuet. Jag visste att inget skulle ske, för ja känner dendär hästen och hennes blick...den förändras helt när hon är på bushumör.

Jaja denna dag har vart kanon, annars. Det närmar sig mitt jobb, dags å börja snart eller snart å snart med 10 nov....då jäklar och nu får ja dessutom köra bil. Så det ska bli intressant vart i skogen ja hamnar. Imorrn kommer mina rackarunga te halvsyskon hit....dom ville ha köttbullar med skruvmakaroner ( de som är formade som en skruv), så det blev te att åka till Coop å köpa kötbullar.....körv dög inte! Bortskämnda hmmm OJA. Men de är lätta att ha å göra med för mig lyssar dem alltid på. Maria 5 år la sig på golvet i affärn å lipade när hon inte fick godis , (för en viss person ger dem alltid något när dem handlar) , så då tänkte hon att hon skulle få det för mig med. Jag sa te henne Maria det är ingen ide du ligger här å grinar för du får endå inget godis av mig det vet du. Hon kollade med sina fina ögonen och ja fick världens dåligaste samvete men ja lyckades stå på mig. Sluta gråt nu och visa vilken stor tjej du är.....Hon låg kvar en stund och jag gick vidare in i affären, tänkte ju knappast stå kvar där. Då skulle ju folk tro att ja inte kan uppfostra barn. Jaja efter en stund kom Maria fram och sa förlåt Sanna.....ja fick tårar i ögonen, känsliga ja haha! Sen dess har vi inte haft några konflikter och det hände när hon var tre. Undra om hon fortfarande kommer ihåg det eller om hon bara har blivit underbar?

Å på fredag blir det party,party.......bolget nästa! Ska supa båda dagarna, ja förtjänar detta nu men ja ska akta mig för grabbar för dem får en bara att bryta foten, haha. Så ja ska fixa en t-shirt å skriva HÅLL ER PÅ AVSTÅND, ska stå på brösten och på ryggen TITTA MEN INTE RÖRA!!!!

ha det kanon folks, hoppas ni har haft en bra helg! Pööööösss å kram alla mina vänner, ni är grymmast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0